DrSand&MrGrass

Since 2001, Guayota has hosted its “Dr Sand & Mr Grass Tournament” on the sunny island of Tenerife in the Canary Islands. Played on both sand and grass, this mixed tournament features 12 teams competing in a savage-seven format—the only one of its kind! Dr Sand & Mr Grass welcomes strong teams with a high level of spirit!

* En español más abajo

NOTE FROM THE DOCTOR:

Hello everyone... The Doctor will be back!! YESSS!!   We contact him in advanced, so you can plan your appointment with time.  ;)

For those who have been waiting and for those who are signing up for the first time...

 

REGISTRATION IS OPEN for DR SAND & MR GRASS 2014. So hurry up!!

 

We have been working to improve our tournament and make it a nice frisbee holiday experience down in the islands for everyone.

So plan your trip well and enjoy our mild winter. We´ll make sure that you will have fun! ;)

The islands are good for your health, Doctor says...

This is what this year's Doctor offers.

 

Dates:

Friday March 14th to Sunday March 16th 2014 --- the 14th International Tournament Doctor Sand & Mr Grass, Tenerife, Canary Islands.

So don't wait too long!   If you would like to come, fill out this form before September 30th 2013.

docs.google.com/spreadsheet/viewform

Please note that we´ll use a slightly different system this year.

NO Nation teams. So just sign up with your team name, please.

We are still doing:

Savage 7

12 Mixed teams

4 men - 3 women (minimum)

Up to 9 players in total (only 7 play per game)

 

You´ll play on 2 full-size ultimate grass fields on Friday and on to full-size beach ultimate fields on Saturday and Sunday.

 

Registration system

  • Registration will be open from August 20th until September 30th 2013.
  • Every team that registers will get a confirmation mail within a couple of hours after registration.
  • No payment yet, please !
  • On Octuber 2nd all registered teams will get an email, either positive or negative.
  • Selected teams will be able to pay from Octuber 5th until November 30th 2013.
  • If your team it´s selected and you decide to cancel, please make sure to do it before November 30th. Be considerate of those on the waiting list, thanks.

 

Costs

  • Players fee is € 40. This covers the tournament, the parties, water and fruit during the games, 2 dinners, 3 lunches and a lot of surprises...
  • No team fee.
  • Lodging is € 80. This year we are staying in a nice 3 star hotel in Santa Cruz, that includes a nice hot/cold breakfast buffet.  This is the hotel website for more info.  www.principepaz.com/

 

* For those who are planning to stay an extra night, before or after the tournament, we have special prices from the hotel. Please, let us know ahead, so we can help you to reserve or you can do it yourself once you are here.

 

 

*TO REGISTER CLICK HERE.  docs.google.com/spreadsheet/viewform

 

The Doctor is waiting...!!!  Sunshine in the winter is the best remedy for all of your ailments!

 

---------------------------------------------------------------------------------------

NOTA DEL DOCTOR

 

Hola a todos... El Doctor estrá de vuelta. Este año hemos contactado con antelación, para que puedas organizar tu cita con tiempo.

Para aquellos que han estado esperando y aquellos que se inscriban por primera vez...

 

LA INSCRIPCIÓN PARA DR SAND & MR GRASS 2014 ESTÁ ABIERTA. Así que date prisa!!

 

Hemos estado trabajando para mejorar nuestro torneo y convertirlo en una maravillosa experiencia. Así que planea bien tu viaje y disfruta de un gran fin de semana en Tenerife. Nos aseguraremos de que lo pases muy bien.

El Doctor aconseja que el invierno en las islas es bueno para tu salud y esto es lo que te receta...

 

Fechas:

Del viernes 14 de Marzo hasta el domingo 16 de Marzo de 2014. Será nuestra 14ª edición del Torneo Internacional Doctor Sand & Mr Grass.

Así que date prisa!! Si quieres venir, rellena este formulario antes del 30 de Septiembre de 2013.

 

docs.google.com/spreadsheet/viewform

 

Este año habrá algunos cambios con respecto a años anteriores.

 

NO habrá equipos por naciones. Inscríbete con el nombre de tu equipo, por favor.

 

Seguiremos con:

 

7 Salvajes 

12 Equipos Mixtos 

4 hombres - 3 mujeres (mínimo) 

Hasta un total de 9 jugadores (sólo juegan 7 por partido)

 

Jugarás en 2 campos oficiales de Ultimate el viernes y en 2 campos oficiales de Beach-Ultimate el sábado y domingo.

   

Sistema de inscripción 

  • La inscripción estará abierta desde el 20 de Agosto hasta el 30 de Septiembre de 2013.
  • Cada equipo que se inscriba, recibirá un email de confirmación unas horas más tardes de haber rellenado el formulario.
  • Los pagos serán más tarde, no te apresures!
  • El 2 de Octubre todos los equipos inscritos recibirán un email, ya sea positivo o negativo.
  • Los equipos admitidos podrán hacer el pago del 5 de Octubre al 30 de Noviembre de 2013.
  • Si tu equipo ha sido admitido y decides cancelar, por favor asegúrate de hacerlo antes del 30 de Noviembre. Ten consideración con los equipos que están en lista de espera, gracias. 

Costes

 

  • Players fee: € 40. Esto te da derecho a la participación en el torneo, fiestas, agua y fruta durante los partidos, 2 cenas y 3 almuerzos.
  • No hay Team fee.
  • Alojamiento: € 80. Este año nos alojaremos en un hotel de 3 estrellas en el centro de Santa Cruz, que incluye buffet desayuno frio/caliente. Aquí está la web para mas info   www.principepaz.com/

   * Para aquellos que planeen quedarse alguna noche extra, antes o después del torneo. El Hotel nos ofrece precios especiales. Por favor, avísanos con tiempo, para poder ayudarte a hacer la reserva o lo puedes hacer tu mismo una vez estés aquí.

 

*PARA INSCRIBIRTE CLICK AQUI   docs.google.com/spreadsheet/viewform

El Doctor recomienda que el sol de invierno ayuda a curar todos tus malestares